Dagens ord


Ansvar väger tyngre än frihet - Responsibility trumps liberty

18 mars 2009

Folkvett och klimatförbistring

Vad skönt att jag inte behöver försöka skriva den här artikeln, publicerad i Folkvett 4/2008. Olle Häggström har redan gjort det. En liten aptitretare:
...jag insisterar på att använda citationstecken kring ”klimatskeptiker” – det ord de föredrar att omnämna sig själva med. Deras flagranta brist på kritiskt tänkande kring den egna argumentationen gör att denna hamnar ljusår ifrån den sunda skepsis jag hyllar...

1 kommentar:

  1. Tack Björn!

    Jag fick en kort insändare i samma ämne publicerad i SvD igår vilket orsakade ett himla liv bl.a. i min epostlåda och i bloggosfären. Formatet tillät emellertid inga djupare resonemang och det viktigaste med insändaren var enligt min mening hänvisningen till just Folkvett-artikeln.

    SvaraRadera